SAGP2 / SAGP3 Szabályzat

Jelenleg érvényben lévő 2024-es szabályzat


1.01.: SAGP2 / SAGP3 általános információk:

Az SAGP (SAGP Amatőr Gokart Bajnokság) minden helyszínén a versenyzőknek három menetet kell teljesíteniük, amelyek a következők:

- Időmérő edzés: Az időmérő edzés célja a rajtrács sorrendjének meghatározása, és pontokat lehet érte szerezni. Az edzés időtartama 8 perc, de a megkezdett mért körök a 8 perces időkorlát után is befejezhetőek. Az edzés végét a kockás zászló jelzi.
- Sprint futam: A sprint futam rajtrácsa az időmérő edzés eredményeinek megfelelő sorrendben alakul ki, és a verseny távja 8 percnek megfelelő körszám.
- Fő futam: A fő futamon az első verseny végeredménye szerinti fordított sorrendben kell rajtolni. A futam távja szintén 8 percnek megfelelő körszám.


2.01.: Pontozás:

A pontozás a következők szerint történik:

Időmérő edzés: nincs pontozás.
Sprint futam: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 pontokat kap az első 10 versenyző.
Fő futam: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 pontokat kap az első 10 versenyző.

Az összetett győztes az, aki a bajnokság helyszínein összesen a legtöbb pontot gyűjti.


3.01.: Érkezés:

A versenyzőknek az előre meghirdetett időpontra kell megérkezniük, hogy elegendő időt hagyjanak az előkészületekre. A későn érkezők részt vehetnek a programban, de a verseny már megkezdődhet a jelenlétük nélkül is.


3.02.: Súlyozás:

Minden versenyzőnek teljes felszerelésben legalább 90 kg-nak kell lennie*. A felszerelés tartalmazza a sisakot, maszkot, kesztyűt, kamerát és egyéb felszerelést. Ha a versenyző nem éri el a 90 kg-os súlyt, súlyokat kell behelyeznie a gokartjába minden menet előtt és menet után. A súlyokat a boxban ellenőrzik, és 2,5 kg, 5 kg és 10 kg súlyokat használhatnak. Összesen legfeljebb 30 kg súly helyezhető be a gokartba.

*A súlyozás mértéke a jelentkezők súlya alapján lesz megállapítva külön az SAGP2 és SAGP3 bajnokságnak is.


3.03.: Versenyzői eligazítás:

Minden versenyzőnek részt kell vennie a versenyzői eligazításon. Itt tájékoztatást kapnak a pályával kapcsolatos tudnivalókról, és megbeszélik a verseny menetrendjét. A gokartok előzetes sorsolása is itt történik meg a menetekhez.


3.04.: Gokartok:

1. A versenyzői eligazításig sorsoljuk a gokartokat az időmérő edzésre és a két futamra. Egy versenyző nem ülhet többször ugyanabban a gokartban.
2. Ahol az 1. pontban foglaltak szerint nem megoldható a sorsolás, ott a gokartokat a rajtrácsnak megfelelő sorrendben kell elfoglalni még a boxban. (az első helyről induló pilóta ül be az első gokartba, a második a másodikba, és így tovább) Amennyiben olyan gokartba kellene ülnie, amiben már korábban pályára ment, akkor a soron következő gokartot kell választania.
3. Ahol se az 1., se a 2. pontban foglaltak szerint nem lehetséges a pálya részéről a gokartokat elfoglalni, ott a helyszínen megegyezés szerint határozzuk meg a gokartok kiválasztását.
Megszegése 10 mp időbüntetés.

Amennyiben valamelyik gokart műszakilag nem megfelelő, kizárólag indokolt esetekben lecserélésre/kivételre kerülhet a további menetekből.
Indokolt esetek:
- műszaki probléma (motorikus, defekt, fékhiba, stb…)
- teljesítmény probléma (jelentősen - több másodperccel - lassabb a többi géphez képest)


4.01.: Időmérő edzés:

Minden versenyzőnek 8 perc áll rendelkezésre az időmérő edzésre, hogy megismerkedjenek a pályával és a leggyorsabb kört fussák. Az időmérő edzés végeredménye határozza meg a sprint futam rajtrácsát.


4.02.: Rajt procedúra:

Futam előtt MINDENKI jegyezze meg honnan rajtol. A pályákon pályabíró segít a rajtrácsra álláskor, a rajtrácsra már a helyes sorrendben KELL megérkezni. A Boxutcából a rajtrácsig minden versenyzőnek el kell foglalnia a rajthelyének megfelelő pozíciót.

Amennyiben egy versenyző rossz rajthelyre áll fel, és úgy rajtol el a mezőny, akkor az előrébb induló 10 mp büntetést kap jogosulatlan előnyszerzés miatt.


4.03.: Rajt:

A rajt minden pályán egyedi lehet:
- rajtlámpa
- zászlós indítás
A rajt folyamata a versenyzői eligazításon kerül kihirdetésre.

Az idő előtti mozgás, vagy a korai elindulás büntetést von maga után. A bemozdulás – idő előtt való indulás, de még rajtjelzés előtti megállással – 3 mp időbüntetéssel jár. A kiugrás – a rajtjelzés előtt való indulás – 5 mp időbüntetéssel jár.


4.04.: Előzések:

Az előzéseknél figyelni kell a fairplayre. Durva előzés esetén, amikor az ellenfél hátrányba kerül vagy leszorul, vissza kell engedni.
Ha egy társad előzés közben kiszorítod a pályáról, és nem engeded vissza magad elé, akkor 5 mp büntetés jár érte. Ha egy előzés túl durvára sikerül, és az ellenfeled megpördül/keresztbe áll a pályán (minimum 90°-al eltér a menetiránytól), vagy falba áll/falhoz szorítod, és nem engeded vissza, akkor 5 mp időbüntetésben részesülsz. Vitatott eseteket utólagosan bírálunk el. Amennyiben a helyszínen pályabírók jelzik a jogosulatlan előny szerzést, büntetés elkerülése végett felszólíthatnak a pozíció visszaadásra.


4.05.: Sárga zászló:

Amikor a pályán veszély van, mindenki köteles lassítani. Az előzés tilos, és azokat is büntetik, akik nem lassítanak (5 mp időbüntetés) - vagy ütköznek az álló versenyzőkkel (10 mp időbüntetés). Aki sárga zászló alatt előz, 10 mp büntetést kap.


4.06.: Kék zászló/Lekörözés:

A lekörözendő versenyzőnek kötelessége elengedni a mögötte érkezőt. A pályákon kék zászlót használnak a lekörözés jelzésére. A kék zászló ellenére a gyorsabb versenyzőt elengedni nem akaró pilóták 10 mp büntetést kapnak.


4.07.: Piros zászló/verseny megszakítás:

Amennyiben a versenypályán olyan incidens történik, ahol valakit menteni kell, elakad, vagy komolyabb beavatkozást igényel, akkor beintésre kerülhet a piros zászló. Az egyes pályák sajátosságai miatt minden helyszínen egyedi „Piros zászló protokoll” kerül kihirdetésre a versenyzői eligazításon. Ettől eltérni nem lehet. Esetleges megszegés esetén a megszegés mértékétől függően idő-/ vagy rajthelybüntetés kerül kiszabásra, akár a helyszínen, akár utólag. Versenyen a piros zászló beintését követően a protokollban jelölt helyen meg kell állnia a versenyt vezető pilótának, és a többiek felsorakoznak egy sorban mögé, amíg az utolsó versenyző fel nem zárkózik. Ekkor a versenyt vezető pilóta elindul lassan, majd maga dönti el, hogy mikor indul meg versenytempóban a rajtvonalig bezárólag. Eddig a pontig tilos előzni a piros zászló beintésétől kezdve.


4.08.: Futam vége:

A futamot az utolsó teljes kör után intik le kockás zászlóval, és ezt követően már nem szabad versenytempóban haladni. Aki balesetet okoz a leintés után, 5 mp büntetést kap. Előfordulhat, hogy rosszul intik le a futamot. Ilyenkor az utolsó teljes kör számít, amikor minden versenyző áthaladt a célvonalon. Eltérhet helyszínen kijelzett végeredménytől, ezért a mindenkori hivatalos végeredmény a futamvideó vágásakor kerül megállapításra.


4.09.: Kiesés:

Kiesésnek számít, ha a versenyző nem tudja befejezni a versenyt. Ennek okai lehetnek:
1. technikai probléma: a gokart elromlik. (Ebben az esetben jár a pont, ha az utolsó helyért járnak pontok)
2. vezetői hiba: a versenyző baleset után nem tud visszaállni a versenybe. Nem kap pontot.
3. feladás: a versenyző maga dönt úgy, hogy kiáll a versenyből.
4. kizárás: a pályabírók bármikor kiinthetnek bárkit, aki nem tartja be a pálya szabályzatát.
A 3. és 4. pontban a versenyző nem kap pontot, és amennyiben a sprint futamon történik az eset, a fő futamon a mezőny végéről kell rajtolnia.


4.10.: Biztonsági előírások:

Minden futamra az adott pálya biztonsági előírásai érvényesek. Ha valakit pályabíró int ki versenyzőt, mert túl durva, vagy nem biztonságos, amit a pályán művel, azt tiszteletben kell tartani.


5.01.: Póló/mez:

A versenyzők kötelesek viselni a versenyzői pólót/mezt a futamok során, amelynek mindig láthatónak kell lennie. A póló/mez nélküli részvétel pontlevonással jár. Futamonként -2 pont.


6.01.: Szabálysértések:

Mindenki, aki szabálytalanságot észlel, köteles jelenteni azt. A büntetési tételek a videó elkészüléséig kiszabhatóak. Vitatott esetekben külső, pártatlan ember (az Országos Amatőr Gokart Bajnokság vezetője) dönt.


7.01.: Technikai eszközök:

A versenyzők felelősek saját kameráik felvételeiről. Mindenki ügyeljen arra, hogy ne merüljön le a kamerája, vagy készüljön pót akkumulátorral. A pályára kihelyezett külső kamerákra figyelni kell, hogy ne keletkezzen bennük kár.


8.01.: Időmérés:

Az időmérési rendszer hibája esetén az eredményeket felülvizsgálják, és a videófelvételek is segítenek az ellenőrzésben.


9.01.: Fotó / Videó tartalom:

A résztvevők elfogadják, hogy a versenyeken való részvétel során kép- és videófelvételek készülhetnek róluk. A verseny szervezője jogosult a felvételeket felhasználni a saját promóciós anyagaiban, weboldalán, közösségi média felületein és egyéb médiumokban. A versenyzők nem jogosultak semmiféle díjazásra vagy jutalékra a felvételek használata miatt..


10.01.: Nevezés és fizetés:

Az SAGP2 / SAGP3 helyszínekre a nevezés az sagp.hu hivatalos honlapján történik az adott verseny kiírásának oldalán, és időrendben kerül elfogadásra. A versenykiírásban van feltüntetve a nevezési díj, amit a jelentkezési határidő lejártáig átutalással kell teljesíteni. Az utalási adatok a nevezés visszaigazolásában találhatóak. A jelentkezési határidő lejártáig a nevezés bármikor visszamondható, és ebben az esetben a nevezési díj 100%-a kerül visszautalásra. A jelentkezési határidő lejárta után egészen a verseny előtti második napig történő lemondás esetén a nevezési díj 50%-a kerül visszafizetésre. A verseny előtti második naptól a lemondás, visszalépés, illetve helyszíni kizárás nem jár a nevezési díj visszafizetésével. Amennyiben a versenyt nem sikerül megrendezni, a nevezési díj minden esetben 100%-ban kerül visszafizetésre.


A versenyzők a futamok helyszínén aláírásukkal hitelesítik a szabályzatok elfogadását.

Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ azért, hogy weboldalunk használata során a lehető legjobb élményt tudjuk biztosítani.